Terms and conditions
Handelsbetingelser og abonnementsbetingelser
Produkter og tjenester udbydes af:
Bevidst Balance v/Heidi Haslund Lauritsen
Præstemarken 6
4300 Holbæk
CVR-nr.: 29731578
Kontakt os på heidi@bevidstbalance.dk
Telefon (+45) 28403322
1. Priser
Online produkter
Sælges til den anførte pris, inkl. moms. Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
Abonnementydelser
Prisen for abonnement er fastsat ved tegning af abonnement. Vi kan ændre prisen med et varsel på 3 måneder. Abonnenter der ikke ønsker at fortsætte til den varslede pris, skal meddele, at de ønsker at opsige abonnementet til udløbet af varslingsprisen.
2. BETALING
Bevidst Balance modtager betaling med Visa.
Betalingen for produkter vil blive trukket på din konto i forbindelse med levering. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inklusive. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Abonnementsbetaling trækkes på det angivne kort for løbende månedsbetalinger. Du skal meddele ændringer i kortinformationer. Ønsker du at ændre det kort abonnementet trækkes på gøres dette ved at klikke på det link, der står i hver faktura. Manglende betaling anses for væsentlig misligholdelse.
Vi sender kvittering for betaling per mail.
Vi opbevarer ikke informationer om kreditkort, men anvender software, der sørger for den information krypteres.
3. LEVERING
Online produkter og abonnement
Vi giver adgang til digitale produkter efter modtaget bekræftet betaling. som oftest i løbet af få minutter. Dette indebærer at du samtidig frasiger dig fortrydelsesretten. Dette er sædvanligt for at få umiddelbar adgang til streaming indhold.
Vi forbeholder os retten til at levering kan ske senere og snarest muligt, hvis IT-driftsmæssige forhold eller andre uforudsete forhold begrunder dette.
Fysiske produkter
Vi sender bestillinger på fysiske produkter hurtigst muligt, når betaling er modtaget, med efter aftalte fragtmetode.
4. Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Bevidst Balance vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til vores adresse som anført ovenfor. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
5. Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, med mindre du frasiger dig fortrydelsesretten i forhold til vores digitale produkter.
Fysiske produkter
Perioden regnes fra enten den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på heidi@bevidstbalance.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte returseddel og sende varen til os på adressen anført ovenfor.
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom til os. Du skal selv afholde fragtomkostninger til returnering.
Digitale produkter
Digitale produkter, hvor du som bruger har frasagt dig din fortrydelsesret, kan ikke returneres.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
6. Opsigelse af abonnementsydelser
Du kan til enhver tid opsige abonnementsydelser uden binding med et varsel på løbende måned + 30 dage via mail til os.
7. Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse som er anført ovenfor.
8. Rettigheder til indhold
Alle rettigheder til kurser, workshops, events samt digitale produkter tilhører Heidi Haslund Lauritsen. Ved køb opnås udelukkende licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt. Det købte produkt er udelukkende til eget forbrug, og må ikke kopieres eller videregives.
9. Behandling af persondata
Vi behandler alene de persondata om dig, der er nødvendige for levering af din bestilling. Vores behandling af persondata sker i overensstemmelse med vores persondatapolitik, som du kan læse her: https://www.bevidstbalance.dk/persondatapolitik